۲۸ آبان ۱۳۹۱

بیانیه منوچهر محمدی همراه با تسلیت به خانواده‌های زلزله زده و مصیبت دیده در آذربایجان ،


آذربایجان با بی‌ رحمی‌های ناشی‌ از بی‌نظمی طبیعت در خون غلطید .
آذربایجان مظلوم در خون غلطید اما اینبار نه‌ با بی‌ رحمی‌های نظام قومی - میلیتاریستی ضد ملت بلکه اینبار با بی‌ رحمی‌های طبیعت . هر چند حاکمان ضد عقلانیت ، این حادثه غمبار را ناشی‌ از ناسپاسی و بی‌ توجّهی مردم آذربایجان نسبت به اعتقادات مذهبی‌ آنان قلمداد کردند اما رژیم خود نیز بهتر میداند که بی‌ توجهی‌ مردم آذربایجان تنها مربوط به رژیم اسلامی - استبدادی   ولی‌ فقیه میباشد و بس ، و نه‌ بی‌ توجهی‌ به خدا و قران و اسلام که از نظر حاکمان اپورتونیست و فرصت طلب برابر است با حکومت اسلامی آنان ، چرا که همگان نیک‌ میدانند که اعتقادات مذهبی‌ مردم آذربایجان نه‌ تنها که به مراتب بیشتر از دکانداران به ظاهر دینداران حکومتی است بلکه آن مردمان نیز در عین ارتدکس بودن در باور مذهبی‌ خویش در مقیاس با حاکمان ، در دیگر مسائل دنیوی به مراتب ریالیستر از حاکمان و عوامل مواجب بگیر آنانند .
کاش حاکمان رژیم اسلامی بجای احساس مسئولیت نسبت به سازمانهای تروریستی حماس در فلسطین و حزب‌الله در لبنان و نیز کمکهای سرشار مالی‌ به آنان آنهم از پول نفت بی‌ زبان مردم ایران ، کمی‌ نسبت به مردم بی‌ خانمان و بد خانمان و نیز فقیر و گرسنه‌ خویش در هر کجای ایران احساس مسئولیت میکردند و با آن پول ، کمی‌ به وضعیت زندگی‌ آنان نیز سر و سامان میدادند تا هر سال دهها میلیون نفر از مردم ایران با چشمان اندوه و گریان ، شاهد به نظاره نشستن جنازه صدها زن و مرد و کودک هموطن خود از طریق عکسها و فیلمهای مختلف دلخراش از زیر آوار نباشند .
و اما از آنجا که اساس رژیم اسلامی بر پایه آپارتاید مذهبی‌ و نیز برتری و بر حق بودن شیعه بنا شده است لذا سردمداران آن رژیم خود نیز بهتر میدانند که کمترین حق و حقوقی برای اهل سنی مذهب در ایران قائل نبوده و نیستند تا چه رسد به حق و حقوق نداشته حماس سنی مذهب در فلسطین ! چرا که وقتی‌ رژیم به اهل تسنن ایران حتا اجازه ساخت و بر پایی‌ یک مسجد سنی مذهب در تهران را نمیدهد ! پس کمتر کسی‌ است که نداند که آن رژیم هیچ اعتقادی به حماس سنی مذهب در فلسطین نداشته و ندارد و یا نیز کمتر کسی‌ است که نداند که آن رژیم با ریختن پول نفت بی‌ زبان آنهم بدون حساب به جیب گشاد حماس ، صرفاً به منظور بهره برداری سیاسی از آنان از طریق ناامن کردن منطقه جهت بقای رژیم نامشروع خویش تلاش می‌کند و بس .
لذا اینجانب با چشمانی مملو از غم و اشک ، همدردی عمیق و نیز تسلیت خالصانه‌ام را به تمامی خانواده‌های جانباختگان در زلزله آذربایجان و نیز مردم آن استان و ایران در هر کجای جهان ابراز میدارم و از صمیم قلب برای آنان صبر توام با مقاومت و شکیبایی مسئلت می‌کنم .
در پایان ویدیو کلیپی که برادر زاده سیزده ساله‌ام  فرحان ( اکبر ) محمدی بابت زلزله آذربایجان تولید کرده است تقدیم می‌کنم به تمامی خانواده‌های عزیز از دست داده و در عین حال غمزده و به سوگ نشسته آن استان ستمدیده‌ام . 
منوچهر محمدی ،  فعال حقوق بشری 


0 نظرات: