۱۰ بهمن ۱۳۹۳

آیا باز هم یهودی کشی در راه است ؟ آیا باز هم انسانیت درحال سقوط است ؟ همراه با لینک مستند پیشوای آلمان از رها اعتمادی . منوچهر محمدی


رها اعتمادی جوانی است مودب، خوش‌فکر و خوش‌اخلاق. او چند فیلم مستند آموزشی- تاریخی ساخته که هر یک بارها در تلویزیون برون مرزی «من و تو» پخش شده است. تلویزیونی که سال‌هاست به طور متوالی از پربیننده‌ترین کانال‌ها در میان ایرانیان شناخته شده است. تازه‌ترین مستند رها اعتمادی «پیشوای آلمان» نام دارد که سر و صدای زیادی در میان بینندگان به راه انداخته است. محال است هر انسان هر اندازه هم که بی‌رحم باشد با دیدن این فیلم مستند، لحظه‌ای به تأمل نپردازد و اندکی به بازاندیشی و خوداندیشی روی نیاورد. پدر رها اعتمادی، حسن اعتمادی که یکی از شخصیت‌های سیاسی شریف و دوست داشتنی است تعریف می‌کند که رها پس از پایان فیلم وقتی از سفر برگشت به او گفت غم‌انگیزترین نقطه اردوگاه که از آن فیلم‌برداری می‌کردند محل نگهداری کفش‌های باقی مانده از کودکانی است که چون کوه تلنبار شده. کفش‌های بچه‌هایی که بعد از جدا کردن آنها از خانواده و یا سرپرست‌شان به بهانه فرستادن آنها به حمام‌های عمومی به اتاق‌های گاز برده شدند و به قتل رسیدند.
رها اعتمادی اگر چه در این مستند، رژیم ضد بشری نازی‌ها و حزب ناسیونال سوسیالیست آلمان هیتلری را به تصویر می‌کشد اما به واقع او در این مستند می‌خواهد تمامی رژیم‌های توتالیتر مبتنی بر ایدئولوژی‌های آسمانی و زمینی را که هم اینک نیز در کشورهای مختلف در قدرت هستند، از جمله رژیم تئوکراسی ملایان ایران را به تصویر بکشد. رژیم‌هایی که هر یک به شکلی در حال از میان بردن ارزش‌های انسانی هستند تا آنها را با ضدارزش‌های خود جایگزین کنند.
رها اعتمادی هم‌چنین می‌خواهد بگوید که قتل انسان‌ها با هر توجیهی از سوی هر حکومتی، کاری پلید، غیراخلاقی و ضد انسانی است خواه از سوی رژیم نژادپرست آلمان هیتلری باشد که فاجعه هولوکاست را به بار آورد، خواه از سوی حکومت پوتین در روسیه باشد که به شکل دیگری به دیکتاتوری و کشورگشایی روی آورده، و خواه از سوی رژیم دینی حاکم بر ایران باشد که از یک سو در سیاست داخلی زیر پرچم اجرای قوانین شریعت دست به قلع و قمع ایرانیان زده و می‌زند و از دیگر سو، در سیاست خارجی، برای نمونه، به جای ارائه یک طرح عملی و انسانی جهت حل مناقشه اسراییل و فلسطین و کمک به تحقق صلح بین آنها، مرتب به تحریک و تفرقه مردم فلسطین و لبنان همی بین خودشان و هم با اسراییل دامن می‌زند و سالانه صدها میلیون دلار پول بی زبان مردم ایران را خرج ترور و تروریسم و نا امنی و کشتن مردم منطقه می‌کند. افراطی‌گری و نیات جهان‌گشایی جمهوری اسلامی یکی از دلایل شکل گرفتن گروه‌های افراطی سنّی و مذاهب دیگر اسلامی در منطقه است. این در حالیست که رژیم شیعه ایران برای مثال از گروه حماس در فلسطین که سنی مذهب است حمایت می‌کند حال آنکه ایرانیان سنّی در تهران، این پایتخت چند میلیونی، اجازه ندارند نماز جماعت به جا آورند. این بام و دو هوا نه از علایق دینی رژیم ایران بلکه از اهداف سیاسی آن پرده بر می‌دارد که یکی از آنها دشمنی مزمن نه با دولت اسراییل بلکه با کشور و مردم اسراییل است که اتفاقا در میان آنها شمار زیادی اعراب مسلمان و غیرمسلمان نیز وجود دارند. آنچه رژیم اسلامی ایران، صهیونیسم می‌نامد و به خیال خود می‌خواهد با آن مبارزه کند، چیزی جز یهودستیزی نیست.
رژیم ایران اگر واقعا به فکر فلسطینی‌ها می‌بود، می‌بایست به جای قرار گرفتن در کنار سازمان تندروی حماس و تشویق آنان به جنگ‌های بدون نتیجه حداقل در کنار سازمان متعادلی چون فتح قرار می‌گرفت و دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را تشویق به صلح پایدار می‌کرد. در این صورت، مردم اسراییل نیز نگران از امنیت خویش نبودند و به احزاب تندروی اسراییلی رأی نمی‌دادند این است که مستند «پیشوای آلمان» بی‌اختیار بیننده را به یاد رژیم هایی می‌اندازد که احساس «پیشوا»یی دارند و با سیاست‌های خطرناک و ضدبشری خویش، مشابه آنچه را تکرار می‌کنند که زمانی رژیم هیتلری دنبال کرد .

0 نظرات: